Egypt's Lost Queens (2014)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Ian A. Hunt
met Joann Fletcher

Professor Joann Fletcher zoekt uit hoe het was om een vrouw met macht te zijn in het Oude Egypte. Aan de hand van spectaculaire gebouwen, persoonlijke artefacten en adembenemende graftombes brengt Joann vier van de machtigste vrouwen van het oude Egypte tot leven. Ze ontdekt welke belangrijke invloed deze dames hadden, die een vrijheid genoten die voor die tijd meer dan uitzonderlijk was. In de geschiedenis van Egypte was maar liefst 15 keer een vrouw aan de macht. Vele andere vrouwen waren sleutelfiguren in het staatsapparaat, die elk aspect van het leven mee bepaalden.