The Recce (2018)

Zuid-Afrika

geregisseerd door Johannes Ferdinand Van Zyl
met Greg Kriek, Christia Visser en Grant Swanby

1981. Henk Viljoen wordt ten onrechte voor dood achtergelaten achter de vijandelijke linies door de Zuid-Afrikaanse Nationale Defensiemacht. Verlaten door zijn superieuren begint hij aan een missie om te overleven waarin zijn mentale en fysieke vermogens tot het uiterste worden beproefd. Met de vijand op zijn spoor en een potentieel dodelijke schotwond in zijn onderbuik, lijken de kansen van Henk om te overleven klein, terwijl hij zich een weg baant door het verraderlijke Angolese oorlogsgebied, in een poging zijn weg naar zijn geliefden te vinden.