Entre Dos Aguas (2018)

Alternatieve titel: Between Two Waters

Spanje

geregisseerd door Isaki Lacuesta
met Israel Gómez Romero, Óscar Rodríguez en Francisco José Gómez Romero

Isra en Cheíto zijn twee Roma-broers: Isra werd naar de gevangenis gestuurd voor drugshandel en Cheíto tekende voor de mariniers. Wanneer Isra uit de gevangenis wordt vrijgelaten en Cheíto terugkeert van een lange missie, keren ze terug naar San Fernando. De hereniging tussen de broers en zussen brengt herinneringen naar boven van de gewelddadige dood van hun vader toen ze nog jong waren.

avatar van Verhoeven
Vervolg op La Leyenda del Tiempo - die hopelijk ooit op IFFR Unleashed wordt toegevoegd - moet volgens bepaalde bronnen heel goed zijn. Kaapte ook al een aantal prijzen weg in San Sebastián en Mar del Plata.

Klinkt interessant!

avatar van John Milton
Duidelijk op 16mm opgenomen, ik hoop dat filmmakers dat blijven doen nu en dan. Uit de trailer kan ik niet opmaken of dit me gaat smaken, maar ik wil het zeker een kansje geven gezien Verhoevens klassering.