Sabrina (2018)

Indonesië
Horror / Thriller

geregisseerd door Rocky Soraya
met Luna Maya, Christian Sugiono en Sara Wijayanto

Maira is gelukkig en woont samen met Aiden, een poppenmaker en eigenaar van een speelgoedwinkel. Vanya, hun geadopteerde dochter, probeert nog steeds om te gaan met het verlies van haar biologische moeder. Wanneer Vanya het spel Charlie's Pencil speelt in de hoop haar overleden moeder te kunnen oproepen, beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Zo wordt Maira geterroriseerd door Sabrina de pop. Het is echter niet duidelijk wat er precies met Sabrina aan de hand is of wat zij nu eigenlijk wil.

Vanaf 20 november te zien op Netflix.

avatar van Daan258
Ben benieuwd.
Heb de trailer al een tijd geleden voorbij zien komen en vond het er niet slecht uit zien.

avatar van umbra
De laatste tijd passeren hier wel wat Indonesische films, waarvan het grote deel me zeker bevalt. Nu deze, alles bijeen ist best nog aanvaardbaar filmpje over demonische pop, je zou dan denken, afgezaagd, maar ie voelde allesbehalve aan als een slecht afkooksel, toch niet in die mate dat ik hem wou afzetten, de sfeer zat wel goed en ik kon de film volledig los zien van films als Annabelle. Wel vond ik de freezing beelden met de demoon, eerder goedkoop en irritant overkomen en ervaarde ik dus als minpunt, net zoals bepaalde effecten en een dolk dat plots langer is wanneer men er mee steekt. Voor de rest, ie is zeker het kijken waard, zeker als je van dergelijke films houd, verwacht ook geen jumpscares in overvloed. Ik ga hem voorlopig een 5/10 geven, net iets te goedkoop overkomend, maar ook geen totale bagger ofzo.

avatar van Daan258
kappeuter schreef:
Vanaf 20 november te zien op Netflix.

Staat er trouwens nog niet op hoor!

Daan258 schreef:
Staat er trouwens nog niet op hoor!

Dat is vreemd en jammer.
Ik had deze informatie rechtstreeks uit het Netflix Media center.
Daar staat dat de film op 20 november wereldwijd uitkomt, uitgezonderd Indonesië, Singapore en Maleisië.
Ik zal het eens navragen. Het kan een (technische) fout zijn of men heeft toch geen licentie voor Nederland afgesloten. Dat laatste denk ik nu, aangezien er geen officiële kijkwijzer van te vinden is.

avatar van Left4Dead
Zo wat een zootje zeg. Horror tot het lachwekkende aan toe, bijna een parodie. Maar dat is niet de bedoeling geweest van de crew, wat ze wel hebben geprobeerd te maken heb ik geen kijk op. Gewoon links laten liggen. Geef niet snel een prent een beoordeling lager dan 2**, maar hier kan ik mijzelf net anders dan positioneren.