Los Reyes (2018)

Chili / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Iván Osnovikoff en Bettina Perut

Los Reyes is het oudste skatepark van de Chileense hoofdstad Santiago. Maar in zijn letterlijke betekenis (‘de koningen’) slaat de titel van deze film evengoed op Chola en Football, de twee zwerfhonden die van deze open ruimte vol rondrazende skateboards en lawaaiige tieners hun thuis hebben gemaakt. De doortastende teef Chola speelt graag met de balletjes die ze her en der vindt. Ze legt ze op de rand van de ramps waarop de skaters hun kunsten vertonen, en probeert ze te vangen, net voordat ze naar beneden storten. De oudere Football kijkt ongeduldig toe en blaft net zo lang naar Chola tot zij de bal loslaat.

avatar van badfans69
IDFA Film Review: ‘Los Reyes’ - Variety
The "kings" of Santiago's oldest skate park are a pair of black street dogs, Football and Chola, who'll capture your heart in this creative look at an urban space.