Cause of Death (2018)

Alternatieve titel: סיבת המוות

Israël
Documentaire / Drama

geregisseerd door Ramy A Katz

Op 5 maart 2002 opende een gewapende terrorist het vuur op gasten van een restaurant in Tel Aviv. Politieman Salim Barakat, een lid van de druzengemeenschap, was snel ter plaatse. Hij stierf die avond als held, vermoord door een terrorist. Tot op de dag van vandaag wordt zijn dood elk jaar door familie en collega’s herdacht. Maar sinds Salims broer Jamal een gerucht vernam dat er gelogen is over de toedracht van de dood van zijn broer, is er onrust. Was het werkelijk de terrorist die Salim doodde? Jamal start zelf een onderzoek naar de gebeurtenissen, waarbij hij vanaf het begin door de camera wordt gevolgd.