Amanecer (2018)

Alternatieve titel: Dawn

Colombia / Spanje
Documentaire

geregisseerd door Carmen Torres

In dit bekroonde regiedebuut verweeft Carmen Torres – eerder veelvuldig voor de camera te vinden – de verhalen van haar beide moeders. De moeder bij wie ze opgroeide in Spanje, en de Colombiaanse moeder die haar na de geboorte ter adoptie afstond. Meer dan twintig jaar na de plotselinge dood van haar Spaanse moeder gaat Carmen voor het eerst op zoek naar haar biologische moeder. Die zoektocht en kennismaking vervlecht ze met haar nu eens heldere, dan weer vervaagde herinneringen aan de moeder die ze zo goed kende en liefhad.