How to Steal a Chair (2017)

Griekenland / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Konstantinos Kambouroglou

De 72-jarige Griekse ontwerper Stergios Delialis bezwijkt bijna onder zijn droom: een eigen museum waar hij zijn designcollectie tentoon kan stellen. Het Thessaloniki Design Museum heeft bestaan, maar moest in 1998 sluiten. Sindsdien leiden zijn 3000 objecten een zwervend bestaan. In deze documentaire wordt Delialis - een onwrikbare en eigenzinnige verzamelaar - gevolgd als hij een tentoonstelling voorbereid van zijn eigen werk, in nota bene het gebouw waar ooit zijn geliefde museum was gevestigd.