Letter from Masanjia (2018)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Leon Lee

Wanneer een inwoner uit Oregon in een pakket met Halloween-versieringen de hulpoproep van een Chinese politieke gevangene ontdekt, is dat het begin van een reeks gebeurtenissen die de gruwelijke mensenrechtenschendingen in het werkkamp Masanjia onthullen – symbool van het Chinese totalitaire regime. Intussen zet Sun Yi, de auteur van de brief en lid van een clandestien netwerk van Chinese journalisten en dissidenten, zijn strijd voort om zijn verhaal te getuigen. Niets kan hem stoppen in zijn zoektocht naar gerechtigheid.