Meerkat Maantuig (2017)

Zuid-Afrika
Drama / Fantasy

geregisseerd door Hanneke Schutte
met Anchen du Plessis, Rika Sennett en Pierre van Pletzen

Er schijnt een vloek op Gideonette te rusten. Alle Gideons in haar familie zijn jong gestorven, en dan overlijdt ook haar vader Gideon, naar wie ze vernoemd is. Gideonette wordt een poosje naar haar grootouders gestuurd, waar opa bezig is met een soort ruimteschip voor de dove 'astronaut' Bhubesi. Durft ze op reis te gaan met haar nieuwe dove vriendje?