ad
  • 8.147.939 stemmen

Toen Ma naar Mars Vertrok (2017)

Documentaire | 100 minuten

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Abdelkarim El-Fassi

Over Toen Ma naar Mars Vertrok

Portret van filmmaker Abdelkarim El-Fassi over zijn moeder Noha, die decennia geleden Marokko verliet om herenigd te worden met haar man Ali. Hij kwam al eerder in Nederland als expat. Hoewel Noha nooit heeft kunnen aarden in Nederland, klampt zij zich vast aan haar gezin in het kleine stukje aarde dat Oost-Souburg heet. Terwijl ze geleidelijk haar negen kinderen het huis ziet verlaten, blikt ze terug op haar leven. Ook zien we hoe Ali naar Hong Kong reist om dochter Zoulikha te bezoeken, die als expat in zijn voetsporen is getreden. Zij verruilde het leven in Nederland voor de onbegrensde mogelijkheden in China.