Da Yue Shi. Wei Ai Pei Yue (2018)

Alternatieve titels: Concerto of the Bully | 大樂師.為愛配樂

1 stem

Hongkong
Romantiek / Drama

geregisseerd door Chi Keung Fung
met Cherry Ngan, Ronald Cheng en Philip Keung

Yung is erg gevoelig voor geluid en woont daarom in een afgelegen boothuis. Wanneer hij op een avond thuiskomt vindt hij een vastgebonden meisje in zijn huis. Eén van zijn vrienden heeft haar gekidnapt, het blijkt om de vriendin van een rijke zanger te gaan. Yung is niet echt enthousiast hiervoor, maar de vrienden hebben snel geld nodig en niemand kan een beter plan bedenken. Wat Yung niet weet is dat hij het meisje onbewust reeds kent.

Leuk.

Chi Keung Fung toonde al eerder dat hij wel een leuk filmpje in elkaar kan boksen, dat herhaalt hij hier nog een keertje. Meesterwerk materiaal is het alleen niet, daarvoor is het net wat te slick en mist het toch dat beetje extra wat het echt speciaal zou kunnen maken.

Ronald Cheng en Cherry Ngan doen het wel leuk samen. Een nogal vreemd verhaaltje waar ze in terecht komen, dat wel, maar dat maakt het net wel verfrissend om volgen. Een kidnap situatie, Stockholm syndroompje erbij, wat toevalligheid die ervoor zorgt dat de kidnapper en gekidnapte elkaar al kenden via het internet en een sterke focus op muziek.

Qua genre is het een mix van allerlei. Drama, romantiek, humor en misdaad, maar dan redelijk homogeen. Het is niet zo dat de film echt tussen de verschillende genres zapt, maar eerder dat Fung een toon weet te vinden waarin de verschillende aspecten goed tot hun recht kunnen komen.

Ziet er visueel verder erg gelikt uit, soundtrack is Aziatisch poppy, maar niet de erg goedkop variant gelukkig. Niet echt mijn stijl, maar het misstaat ook niet in deze film. Leuk dus, maar hopelijk kan Fung ook een keer die volgende stap zetten. Volgens mij heeft hij er wel het potentieel voor.