Drága Elza! (2014)

Alternatieve titel: Dear Elza!

1 stem

Hongarije
Oorlog / Drama

geregisseerd door Zoltán Füle
met Gábor Makray, Géza Bodor en Zsuzsanna Ripli

Tijdens de Tweede Wereldoorlog vecht de soldaat Lombos Mihály voor het Hongaarse leger. Zijn verzoek om verlof wordt geweigerd en hij wordt teruggezonden naar het oostfront. Tijdens de frontgevechten wordt hij gevangengenomen door Russische soldaten die hem in hun voordeel gebruiken, bijvoorbeeld bij het vooroplopen in de mijnenvelden aangelegd door hun vijanden. In het strafbataljon ontmoet Lombos een oude man die hem van goede raad voorziet.

avatar van Darbie
Deze film moet nog niet zo lang op Moviemeter staan, want tijdje geleden gezien.
Wat ik me herinner is dat deze oorlogsfilm er "levensecht" uitzag, met alle trieste gruwelijkheden die daar bij horen.
Redelijke film met een goed verhaal.