Dirtbag: The Legend of Fred Beckey (2017)

Verenigde Staten / Canada / China
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Dave O'Leske
met Fred Beckey, Conrad Anker en Helmy Beckey

Fred Beckey was een van de meest invloedrijke klimmers ter wereld. Hij was ook een echte ‘dirtbag’- iemand die zich niets aantrekt van de maatschappij, lak heeft aan comfort en zich volledig richt op het klimmen. In de jaren 50 en 60 was er niemand die aan Beckey kon tippen. Record na record sneuvelde in een reeks ongelooflijke 'eerste beklimmingen', zelf gecreëerde paden en nieuw bedachte routes die eerder onmogelijk werden geacht.