Mooi Geweest (2018)

Alternatieve titels: One Night Stand XIII - Mooi Geweest | It's About Time

Nederland

geregisseerd door Mari Sanders
met Leny Breederveld, Cas Enklaar en Maria Kraakman

Twee senioren maakten ooit de afspraak om tegelijkertijd uit het leven te stappen. Die dag is daar. De praktische zaken zijn geregeld, maar zijn zij er wel klaar voor? En de (klein)kinderen? Ooit hebben Nel en Gerard afgesproken om wanneer hun leven voltooid is, samen eruit te stappen als de ultieme bezegeling van hun liefdesband. Maar als Gerard zover is terwijl Nel nog twijfelt, zet dat hun onderlinge verhouding onder druk. Verzwegen conflicten en ingesleten patronen maken het uitvoeren van hun voornemen lastiger dan gedacht.

avatar van bjerik76
Lekkere speelduur...49 minuten?
maar Lenie Breederveld vind ik wel altijd leuke ( VPRO) types spelen.

13 okt op NPO 3

avatar van Ebenezer Scrooge
Maar 14 minuten langer dan Le Ballon Rouge, en die mag er niet op.

Mooie en zeer indringende film over het leven van een ouder echtpaar.
Er zitten wel wat saaie momenten in, het shot bij het kippenhok was wel grappig!!
Desalniettemin is het wel een goede film.