Trois Couples en Quête d'Orages (2005)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Jacques Otmezguine
met Samuel Labarthe, Aurélien Recoing en Claire Nebout

Olivier, Rémi en Pascale zijn al jaren vrienden en kunnen op elkaar rekenen. Die vriendschap wordt op de proef gesteld wanneer het een en ander gebeurt. Zo wordt Olivier verliefd op de jonge Stéphanie, die hem de levensvreugde geeft die hij een beetje verloren had. Pascale maakt ook de balans van haar leven op en besluit haar man te verlaten voor een politicus die haar heeft kunnen verleiden. Rémi en zijn vrouw hebben andere problemen. Estelle raakt maar niet zwanger...

Zoals er zoveel Franse films zijn. Een aantal koppels ontmoet elkaar in verschillende situaties en omstandigheden. Ze maken van alles mee en bespreken ontwikkelingen met elkaar. Frivole ontwikkelingen of ernstige. En de toon blijft luchtig, ondanks de zwaarte van bepaalde onderwerpen. Ik blijf deze films waarderen. Maar ze zijn wel typisch Frans. In dit geval gedeeltelijk spelend in de zomerse Charente,