Soni (2018)

India

geregisseerd door Ivan Ayr
met Geetika Vidya Ohlyan, Saloni Batra en Vikas Shukla

Soni is een jonge politieagente in Delhi. Samen met commissaris Kalpana heeft ze het opgenomen tegen een groeiende crisis van gewelddadige misdaden tegen vrouwen. Hun alliantie lijdt echter onder een grote tegenvaller wanneer Soni wordt overgeplaatst voor vermeend wangedrag tijdens haar dienst.

Psychodrama over een temperamentvolle politieagente, die zich met woord en daad teweer stelt tegen machogedrag. Samen met haar begripvolle chef stuit zij daarbij binnen het redelijk corrupte politieapparaat op een doofpotcultuur en een muur van onwil en onbegrip. Een sobere en sombere film over misstanden in de Indiase samenleving, waarvan het slotakkoord (de aanklacht) mij wel beviel.