Great Great Great (2017)

1 stem

Canada

geregisseerd door Adam Garnet Jones
met Sarah Kolasky, Dan Beirne en Richard Clarkin

In de periode van de vijfjarige relatie van Lauren en Tom hebben ze nooit ruzie gehad. Hun seksleven is prima. Alles is in orde. Dat lijkt tenminste zo, totdat de ouders van Lauren hun scheiding aankondigen. Lauren is geschrokken en ziet in dat haar "prima" leventje ook zo zou kunnen aflopen, en het maakt haar meteen hongerig naar een betere, zekere toekomst. Het ene moment besluit ze om haar toewijding aan Tom te verdubbelen, en het volgende moment wil ze de relatie afkappen. Dus ze doet wat een redelijk persoon zou doen. Ze kiest niet. Ze doet allebei. In een gedoemde poging om alles te hebben wat ze wil zonder iets op te geven, begint Lauren een affaire met haar baas, huurt een vrijgezellenappartement en vraagt Tom om met haar te trouwen. Wanneer ze beginnen met het plannen van de bruiloft, en haar vrije relatie ingewikkeld wordt, worstelt Lauren met het besef van wat het belangrijkste is voor haar voordat ze alles verliest.

Doorgaans zijn films over relaties die op de klippen lopen niet zo interessant. Maar als je er eenmaal in meegezogen wordt blijf je wel kijken. Zo ook met deze Canadese productie die in eigen land op nogal wat waardering kon rekenen. Sarah Kolasky speelt de thirty something Lauren, die de weg kwijt is. Ze weet niet meer wat ze wil in het leven. Haar partner is een werkeloze lozer die de hele dag met legoblokjes zit te spelen. Maar hij kan goed neuken. Dat dan weer wel.

Op haar werk wordt ze gepasseerd door een nieuwkomer met wie ze in een ver verleden wat gehad heeft en na enig aandringen begint ze weer een affaire met hem. Tegelijk wil ze trouwen met de legobouwer en huurt ze ergens een appartement om meer vrijheid te hebben. Herkenbaar? Zeker. Als mensen in een crisis belanden, doen ze rare dingen. Alleen, kan het ons wat schelen? Niet zo heel veel. Daarvoor blijven de personages te veel aan de oppervlakte en de cast slaagt er niet in enige compassie bij ons los te maken.

Sarah Kolasky heeft meegeschreven aan het script en meegewerkt aan de productie. Je zou dus kunnen zeggen dat het ook een beetje 'haar' film is. De seksscènes zijn vrijmoedig en ze gaat ook een keer full frontal (is altijd leuk). Vreemd alleen dat de seks met de minnaar geheel buiten beeld blijft. Nee, geen topper, wel een kleine voldoende.