The Last Lion (1972)

Zuid-Afrika
Actie / Avontuur

geregisseerd door Elmo de Witt
met Jack Hawkins, Dawid van der Walt en Karen Spies

Ryk Mannering, een terminaal zieke Amerikaanse miljonair, gaat naar Afrika voor een laatste jachtexpeditie om een mannelijke leeuw op te sporen en neer te schieten. Deze leeuw heeft Mannering, die meer dan tachtig leeuwen heeft gedood, altijd kunnen ontwijken en de man raakte geobsedeerd door het dier. Mannering neemt een privé-arts in dienst om hem in leven te houden en betaalt een lokale jager om de leeuw op te sporen. Wanneer Mannering meedogenloos een leeuwin met welpen doodt, maakt hij zowel de jager als de dokter woedend.