The Grand Bizarre (2018)

Documentaire / Experimenteel

geregisseerd door Jodie Mack

In deze film maakt de regisseuse een kinetische reis door de grafische motieven van textiel in combinatie met figuren en landschappen. Haar doel is de technologische ontwikkeling van stofproductie en -consumptie naast systemen van visuele en gesproken taal te verkennen. De documentaire onderzoekt terugkerende grafische symbolen en hoe hun interculturele toeëigening functioneert binnen een wereldeconomie.

Malick
Eerste langspeler van Jodie Mack. Al veel van haar kleurrijke, experimentele shorts op het IFFR gezien. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.

avatar van Mug
Mug
Deze kleurenblinde ging nog net niet hyperventileren, omdat de (helaas) talrijke zenmomentjes me weerhielden van epileptische aanvallen.

Magnum opus.