Pour la Suite du Monde (1963)

Alternatieve titels: For Those Who Will Follow | Of Whales, the Moon, and Men | The Moontrap

Canada
Documentaire

geregisseerd door Michel Brault en Pierre Perrault
met Léopold Tremblay, Alexis Tremblay en Abel Harvey

In navolging van documentairemaker Robert Joseph Flaherty wilden de regisseurs van deze film het traditionele leven van de eilandbevolking laten zien door hen - in een reconstructie - opnieuw op witte dolfijnen te laten jagen. Eenmaal aan het draaien grepen ze echter niet meer in. Perrault hechtte daarnaast veel belang aan de wijze waarop zijn personages hun belevenissen vertellen, de feiten achtte hij van minder belang. Hij zag af van interviews en liet de geportretteerden zelf over hun leven verhalen.