The Great Darkened Days (2018)

Alternatieve titel: La Grande Noirceur

Canada
Drama / Roadmovie

geregisseerd door Maxime Giroux
met Martin Dubreuil, Romain Duris en Sarah Gadon

Gedurende de Tweede Wereldoorlog zoekt Philippe zijn toevlucht in Amerika. Hij neemt deel aan wedstrijden waarin hij Charlie Chaplin imiteert. Terwijl hij onderweg is naar huis ontmoet hij diverse personen die in deze chaotische tijden naar destructie neigen. Een van deze personen is Helen die samenleeft met haar zogenaamde hond Rosie.

avatar van Mac Hammer Fan
In Frankrijk uitgebracht onder de naam "Le Déserteur".