Switched (2018)

Alternatieve titels: Sora wo Kakeru Yodaka | 宇宙(そら)を駆けるよだか

Japan
231 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Hiroaki Matsuyama
met Daiki Shigeoka, Tomohiro Kamiyama en Kaya Kiyohara

De tiener Ayumi heeft alles. Haar perfecte wereld valt in duigen wanneer ze wakker wordt in het lichaam van een ander meisje. Ayumi's jaloerse klasgenote Zenko steelt op mysterieuze wijze haar lichaam, haar vriendje en haar leven. Bovendien weigert Zenko dit weer terug te ruilen... Ayumi gaat op zoek naar een manier om haar eigen lichaam weer terug te krijgen.

Gebaseerd op de manga Sora wo Kakeru Yodaka.

Nu te zien op Netflix

avatar van mjk87
Matig. Het is dat je steeds maar een halfuur hoeft te zien waardoor deze nog wel uit te zitten is, maar het is ook een film/miniserie die duidelijk is opgerekt en een hoop scènes krijgt die niets bijdragen. Het is vaak een saai geheel met een hoop melodramatiek en allerlei twists die ik niet begrijp (eerder bedoeld om de plot vooruit te helpen dan dat het logisch is). Dat is jammer, want de basis is best interessant en ook wel goed geacteerd. Zeker van beide meisjes is goed te zien of ze nu in het andere of het eigen lichaam zitten, die lichaamstaal doen ze uitstekend. Enkele losse scènes zijn ook erg mooi en het sfeertje, op de nogal naargeestig duistere eerste aflevering na, is best fijn. En het is weleens geinig dat juist het mooie rijke meisje leuk en lief is, en het dikke arme meisje het kreng. Verfrissend. 2,0*.