Troppa Grazia (2018)

1 stem

Italië

geregisseerd door Gianni Zanasi
met Alba Rohrwacher, Elio Germano en Giuseppe Battiston

Lucia, een alleenstaande moeder, worstelt met het vinden van de juiste balans tussen haar tienerdochter, een ingewikkeld liefdesverhaal en haar carrière als landmeter. Haar professionele toekomst komt in het gedrang wanneer ze beseft dat de toekomstige bouw van een ambitieus gebouw gevaarlijk blijkt te zijn voor het milieu vanwege de onnauwkeurige topografische kaarten van de gemeenteraad. Lucia is verscheurd maar niet bang om haar baan te verliezen, ze besluit nog steeds rustig te blijven over deze ontdekking. Een mysterieuze vreemdeling probeert vervolgens Lucia te overtuigen om op te komen tegen haar meerderen en beveelt de bouw aan van een kerk op de plaats van de problematische site. Lucia, die gelooft in wonderen, zal weldra op de proef worden gesteld.