Ignacio de Loyola (2016)

Filipijnen
Biografie / Drama

geregisseerd door Paolo Dy en Cathy Azanza
met Andreas Muñoz, Javier Godino en Julio Perillán

Deze film vertelt het bijzondere verhaal van Ignatius de Loyola, de oprichter van de Jezuïetenorde. Hij groeit op als de zoon van een Spaanse edelman, voert als soldaat meermalen de Spaanse troepen aan en ontsnapt regelmatig ternauwernood aan de dood. Hij leeft in een wereld van heldendaden, losbandigheid en stoere trots. Als hij ernstig gewond aan zijn been langere tijd in het ziekenhuis verblijft, komt hij in aanraking met literatuur over het leven van Jezus. Het blijkt het begin van een radicale verandering in zijn leven.