The Other Side of the Country (2008)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Catherine Hébert

Al twintig jaar woedt in Oeganda een verscheurende burgeroorlog tussen de regering en rebellerende groeperingen. Ieder jaar ontvoeren rebellen duizenden kinderen om als kindsoldaten in te lijven. Als maatregel verplichtte de regering 1,7 miljoen mensen om in grootschalige kampen te leven zodat de voedselbevoorrading van de rebellen gehinderd wordt en om te vermijden dat er via ontvoering nieuwe "rekruten" ingeschakeld worden. Dit vormt echter verre van de beloofde bescherming, want de bevolking wacht in deze kampen een zekere dood.