Alex & Me (2018)

1 stem

Familie / Sport

geregisseerd door Eric Champnella
met Siena Agudong, Alex Morgan en Jim Klock

Reagan droomt ervan net zo goed te kunnen voetballen als haar idool, de profvoetbalster Alex Morgan. Ze ziet haar droom in rook opgaan wanneer zij wordt afgewezen op een talentendag van een gerenommeerde damesvoetbalclub, te meer omdat thuis alle aandacht gericht is op het steunen van haar oudere broer bij het verwerven van een studiebeurs. Wanneer Reagan op een dag haar hoofd stoot, komt plotseling de levensgrote poster van Alex Morgan op haar kamer tot leven en alles wordt anders.

Zoete fantasiefilm over een vastberaden jonge tiener dat tegen de stroom in haar droom najaagt om een goede voetbalster te worden en daarbij op wonderlijke wijze gesteund wordt door een Amerikaanse international. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar de film ziet er in zijn geheel nogal knullig uit. Volgens mij enkel gericht op jeugdige kijkers.