Un Été +50 (2011)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Florence Dauman
met Edgar Morin, Régis Debray en Marceline Loridan Ivens

Het materiaal, het beeld en het geluid dat niet gebruikt werd in de definitieve versie van "Chronique d'un Été", werd in 2008 geïnventariseerd en gedigitaliseerd. De documentaire is gebaseerd op deze ongepubliceerde beelden verrijkt met interviews met de betrokkenen bij de film: Edgar Morin, Régis Debray, Jean-Pierre Sergent, Marceline Loridan-Ivens en Nadine Ballot. Hun woorden, verzameld in 2010, vijftig jaar na de opnames van "Chronique d'un Été", nodigt de kijker uit voor een nieuwe lezing van een werk dat heeft bijgedragen tot het veranderen van de geschiedenis van de Franse cinema.