My Little Baby, Jaya (2017)

Alternatieve titels: Jirungyi | 지렁이

1 stem

Zuid-Korea
Drama / Misdaad

geregisseerd door Hak-ryeol Yun
met Jung-kyun Kim, Ye-seol Oh en Do-won Hwang

Het leven van een arme marktkoopman, die lijdt aan een hersenverlamming, stort ineen wanneer zijn getalenteerde tienerdochter zelfmoord pleegt. Maanden later wordt haar dagboek gevonden. Daaruit blijkt dat zij op de kunstacademie gepest werd en het slachtoffer was van seksueel geweld. Wanneer de vader tevergeefs aanklopt bij de autoriteiten, besluit hij de zaak in eigen hand te nemen.

Bij vlagen aangrijpende film over een spastische vader wiens dochter op de kunstacademie slachtoffer wordt van pesterijen door invloedrijke klasgenoten. Ik heb begrepen dat hersenverlammingen in allerlei soorten en maten voorkomen, maar de wijze waarop Jung-kyoon Kim deze rol invult komt op mij nogal vet aangezet over. Ye-sul Oh daarentegen zet als het slachtoffer van de pesterijen een fraaie vertolking neer. Het komt mij voor dat sommige onderdelen van het script “geleend” zijn van de mooie Mexicaanse film Después de Lucía (2012) .