Hitler contro Picasso e gli Altri (2018)

Alternatieve titel: Hitler versus Picasso and the Others

Italië / Frankrijk / Duitsland
Documentaire / Historisch

geregisseerd door Claudio Poli
met Toni Servillo, Timothy Garton Ash en Jean-Marc Dreyfus

De film vertelt het verhaal van de schatten die de nazi's hebben gestolen. 'Hitler versus Picasso' is een documentaire die onthult hoe het regime van Hitler honderdduizenden kunstwerken in heel Europa in beslag heeft genomen. Centraal staat een reis door vier grote collecties van vandaag, waaronder meesterwerken van Botticelli, Klee, Matisse, Monet, Chagall, Renoir en Gaugui.