Unbanned: The Legend of AJ1 (2018)

Documentaire

geregisseerd door Dexton Deboree
met Spike Lee, Michael Jordan en Jason Sudeikis

In 1984 rekruteerden de Chicago Bulls een bescheiden jonge basketballer genaamd Michael Jordan. In die tijd was zijn plaats in de annalen van de geschiedenis van de NBA absoluut niet verzekerd, maar toen leende hij zijn naam aan een paar sneakers van Nike: de nu iconische Air Jordan1. Bij het uitbrengen zorgde de schoen voor een schandaal in de competitie maar maakte tegelijkertijd van zijn naamgenoot een held. Via interviews met Spike Lee, Jason Sudeikis en Jordan zelf, onderzoekt men het begin van de sneaker-rage.