De Film van Dylan Haegens (2018)

Nederland

geregisseerd door Dylan Haegens en Bas van Teylingen
met Dylan Haegens, Nick Golterman en Ilse Warringa

Dylan heeft zijn leven goed op orde; hij heeft een succesvol YouTube kanaal, een eigen tosti-zaak en een leuk team: Rick, Teun en Marit. Er is alleen één stoorzender: IJsbrand. Hij is ook een YouTuber en maakt vrijwel iedere video van Dylan na, alleen dan veel beter. De laatste tijd is IJsbrand wel erg snel met het uploaden van video’s, zo snel dat het verdacht wordt. Dylan gaat samen met Teun op onderzoek uit en ontdekt het geheim van IJsbrand. Ze besluiten om zijn geheim zelf toe te passen. Het lijkt een perfecte oplossing, maar dit loopt totaal anders dan gepland. Vriendschap en liefde worden op de proef gesteld en Dylan moet alles op alles zetten om zijn vrienden en het succes niet te verliezen.

• vanaf dinsdag 18 december te koop op dvd

kappeuter (moderator)
Vanaf 16 augustus in de bioscoop (Just Film Distribution)

Uit het persbericht:
"Met 1,3 miljoen abonnees op YouTube is Dylan Haegens al jarenlang een begrip in de wereld van social media. Hij is de eerste Nederlandse YouTuber die de hoofdrol speelt als zichzelf in een bioscoopfilm. De regie is in handen van Bas van Teylingen en Dylan Haegens, voor de getalenteerde YouTube-ster is dit tevens zijn regiedebuut."

Dylan wie...?

avatar van kleintje 2
kappeuter schreef:
Vanaf 16 augustus in de bioscoop (Just Film Distribution)

Uit het persbericht:

Dylan wie...?

Hoe kun je niet van hem hebben gehoord?

avatar van bombario
Ik wou dat ik 10 cent kreeg voor elke keer dat hier in huis 'Dylan Haegens' klinkt. Dan was ik miljonair. Maar ja, dat krijg je met 3 kinds onder de 11.

avatar van tattoobob
Mijn zoontje inclusief oma vonden hem oprecht erg leuk,toch ben ik blij dat ik er niet bij was

Dit is blijkbaar een vlogger of zo?

avatar van chiel
Alle medewerkers hebben iig op IMDb hun stem uitgebracht .

avatar van Crook
Net zo inhoudsloos als de meeste vlogs die ik voorbij zie komen. Serieus, ik kijk nog liever een Bassie en Adriaan marathon, dat snijdt nog diepere thema's aan.

kappeuter (moderator)
Crook schreef:

Heb je 'm dan wel gezien? Of is dit een voorbarige stem? Dat is op MM niet toegestaan.

avatar van Crook
kappeuter schreef:

Ik heb het helaas moeten doorstaan vanmiddag met m'n kleine bro

avatar van Elchapo
Vanmiddag met mijn dochter gezien.....tja voor kinderen leuk,voor volwassenen niet.beetje snel in elkaar geflanst en weinig fantasievol.2 stars.

avatar van adriemeijer
Ik heb hem niet gezien (ga ik ook niet doen), maar mijn vier jongste zonen wel (leeftijd tussen 11 en 15). Zij gaven de film het rapportcijfer " 7 of 8", dus tussen de 3 en 4 sterren.

avatar van Quentin
Komt binnen op de vijfde plek in de bioscoop top 30, met een omzet van 720.399 euro. Dat is vast al meer dan het gehele budget van deze 'film'; iemand enig idee wat dit gekost heeft?

avatar van Quentin
Quentin schreef:

Ah, zeven ton dus volgens Wikipedia, goed gegokt (maar of dat cijfer betrouwbaar is ...)!

avatar van Tartarus
Als veertiger ben ik niet echt de doelgroep van Dylan en co, maar met 3 tieners in huis zie en hoor ik regelmatig al dat You Tube gegil langskomen. De sketches van Dylan H werden keer op keer opnieuw bekeken door een hevig verliefde 11 jarige dochter en zodoende keek ik regelmatig mee. Ik vond het best wel grappig, oa door Dylan H zelf, die toch wel erg charmant overkomt.

En dan de film... Ik had al een voorstukje gezien en dat zag er niet al te best uit (kwam erg rommelig over). Dochterlief was echter vastbesloten haar grote liefde op het doek te zien en aangezien ze papa niet zover kreeg om mee te gaan, heeft moeder zich maar opgeofferd. In het ergste geval kon ik die anderhalf uur even gebruiken om mijn ogen dicht te doen.

Tot mijn grote verassing heb ik echter hevig genoten van de film. En echt, ik ben geen tiener, ik hou niet echt van comedy films, ik heb niet aan de film meegewerkt , maar toch heb ik erg gelachen. Waarom? Simpel: de film is net zo grappig als de sketches. Het is inderdaad allemaal erg flauw, maar wel leuk flauw. De film is duidelijk met veel plezier gemaakt, een leuk, simpel verhaal erin, er zitten veel grappen in, en de acteur die IJsbrand speelde was echt geweldig.

Wordt dit een klassieker in de filmgeschiedenis, overladen met awards? Nee, natuurlijk niet, maar dat is ook helemaal niet de bedoeling, lijkt me. Dit is gewoon een stukje pretentieloze humor waar menig zuurpruim blijkbaar helemaal van in de war raakt, gezien het cijfer hier. Als je de sketches en humor van Dylan H niet leuk vindt, waarom dan de film gaan kijken?? Dan ben je toch de doelgroep niet?! En als je juist wel de YouTube filmpjes leuk vindt, dan is de film een zeer leuke ervaring. Het is dezelfde humor en hetzelfde idee, alleen dan een langere tijdsduur.

Ik weet niet of dochter nog wil (het arme schaap was wel wat van slag door de zoen van Dylan en zijn vriendin ), maar ik zit al vast klaar voor een deel twee!

avatar van Mr. Chiel
100.000 bezoekers in 8 dagen!

Quentin schreef:

Lijkt me wel te kloppen. Denk dat onze acterende knakker vooral een (slimme) back-end deal heeft.

avatar van Djek
Hier nog een die met zijn dochters is geweest. Zelf kijk ik met mijn 46 jaar nooit naar youtubers. Ik ben er open in gegaan en heb me kostelijk vermaakt en veel gelachen. Ja, ik vond hem erg leuk. En natuurlijk gaat dit niet om een goed verhaal. Let liever op de details, ze zitten vol humor. Lekker droog en ja, ook flauw, maar ook flauw kan wanneer ook flauw bedoeld erg leuk zijn. Met ook een geweldig rolletje voor Ilse Warringa (juf Ank van De Luizenmoeder).

avatar van Florence_waninge

avatar van Spartaan1986
Florence_waninge schreef:
hoe kan ik deze film zien ?

Hmm lastig lastig... Het beste is om de deur uit te lopen, de deur op slot te doen, lopend/fietsend naar de dichtstbijzijnde bioscoop te gaan, naar de kassa te lopen, een kaartje te kopen en de film te gaan kijken. Maar misschien dat iemand anders een makkelijkere manier weet want dit is misschien wat ingewikkeld..

avatar van BlueJudaskiss
Florence_waninge schreef:
hoe kan ik deze film zien ?

Door je schoenen aan te doen, naar buiten te gaan, een bioscoopkaartje te betalen en dan de bioscoopzaal in te lopen. Dat zou moeten werken. Hou wel je ogen open anders zijn alle voorgaande handelingen voor niks geweest.

avatar van bombario
Met 3 kinderen gezien. Zoon (7) en dochter (9) vonden hem erg leuk. Zoon (11) was hevig teleurgesteld. Vader (40) sluit zich bij hem aan. Het was gewoon niet zo goed. Hoewel er wel leuke stukjes in zitten en ik een paar keer hartelijk heb gelachen. Maar dan vooral bij de 'echte' acteurs. Een populaire vlogger zijn betekent niet dat je automatisch kunt acteren. Zo blijkt maar weer.

Gezien met dochter die zo'n beetje alle filmpjes op Youtube kijkt van Dylan Haegens. Ik verwachte meer een compilatie van filmpjes met flauwe grappen, maar er is wel degelijk een verhaallijn aanwezig. En eerlijk is eerlijk, bij vlagen was het ook best leuk en zaten er geslaagde grappen in. En als je het als film niet al te serieus neemt is het goed te doen.

avatar van Wolverine
Met dochter van 6 geweest die fan van Dylan is. Dacht dat ze er wat jong voor de filmpjes van deze vlogger op YouTube was maar het zal vol met grut van deze leeftijd. Daarbij heb ik Dylan al regelmatig meegekeken en moet eerlijk zeggen dat hij regelmatig ook een lach op mijn gezicht krijgt. De film net zo, genoten van de voice over trouwens. 3,5 *