Stolen Art (2009)

België
Documentaire

geregisseerd door Simon Backès

Waar trekt men de grens tussen 'kunst' en 'diefstal'? Kunst en kunstenaar? Deze film is een crimineel en esthetisch onderzoek naar de creatie van de incognito-kunstenaar Pavel Novak, een virtuoze vervalser die door de FBI werd gezocht voor zijn tentoonstelling "Stolen Art" uit 1978 in New York. Hij veroorzaakte internationale verbazing want sommige stukken bleken gestolen originelen te zijn. Simon Backès neemt ons mee op een trektocht door New York en laat ons kennismaken met specialisten die onze relatie tot kunst blootleggen. Bestaat schoonheid zonder copyright?