Mourir? Plutôt Crever! (2010)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Stéphane Mercurio
met Siné, Isabelle Alonso en Guy Bedos

Siné, tachtig jaar, blijft zijn strijd voortzetten. Geen enkele macht of invloed heeft hem ooit kunnen tegenhouden. Hij geeft nooit op. Een atheïst die niets moet hebben van de politie. Antimilitaristisch en anti-kolonialistisch ingesteld. Een kattenliefhebber, dol op jazz en salsa. Toen hij bij Charlie Hebdo op straat werd gezet, sloeg hij terug door Siné Hebdo op te richten. Met dit avontuur in gedachten heeft hij het over zijn strijdlust uit het verleden, zijn banden met Malcolm X en vertelt hij over zijn vriendschap met Prévert.