A Place Without People (2010)

Griekenland
Documentaire

geregisseerd door Andreas Apostolidis

Film over de Tanzaniaanse bevolking die wordt verjaagd om plaats te maken voor de westerse toeristenstromen naar het Serengeti-park. Dit heeft desastreuze gevolgen voor het lokale ecosysteem. De toeristische industrie pleegt roofbouw op de natuurlijke rijkdommen. De levensomstandigheden van lokale gemeenschappen worden met de dag slechter. Aan het woord komen de mensen die zelden de kans krijgen om hun verhaal te doen.