Love, Gilda (2018)

Canada / Verenigde Staten
Documentaire / Biografie

geregisseerd door Lisa Dapolito
met Gilda Radner, Amy Poehler en Rose Abdoo

Documentaire over het leven en de carrière van de Amerikaanse actrice en comédienne Gilda Radner (1946-1989). Via onlangs ontdekte audiotapes, interviews met haar vrienden, zeldzame privéopnames en dagboeken voorgelezen door hedendaagse comédiennes (inclusief Amy Poehler). “Love Gilda” geeft een blik op de eerlijkheid en grillige wereld van een geliefde performer.