Tang Ren Jie Tan An 2 (2018)

Alternatieve titels: Detective Chinatown 2 | 唐人街探案 2

China
Actie / Komedie

geregisseerd door Sicheng Chen
met Haoran Liu, Baoqing Wang en Yang Xiao

Na de succesvolle samenwerking in Bangkok, vertrekt het detective duo naar New York. Een rijke Chinees heeft vijf miljoen dollar beloofd aan de persoon die de moord op de kleinzoon van de baas van Chinatown. Ze moeten het opnemen tegen een bont gezelschap speurders uit alle hoeken van de wereld.

Best geinig.

Het eerste deel heb ik nog niet gezien, maar da's amper een vereiste. Het enige verschil is dat je in het begin net iets aandachtiger moet zijn, maar aangezien dit verder een vlotte blockbuster is die ook nergens poogt meer te zijn, maakt het uiteindelijk toch niet zoveel uit.

Een film die 200% gericht is op vermaak met andere woorden. En daar slaagt deze film best goed in, al is niet alles even amusant. Vooral de rol van Wang zal voor nogal wat mensen een deal breaker zijn vermoed ik. Hij is echt wel gestoord aanwezig in deze film, anderzijds past het ook wel bij dit type film. Het is dat ik hem ondertussen een beetje ken.

Verder een film die best lang is, maar dankzij een razend tempo nergens traag of saai aanvoelt. Fijne afwisseling tussen comedy, actie en mystery, al is het toch vooral een komisch werkje. De andere genres zijn meer opvulling dan dat ze echt overtuigen in hun eigen genre. Ach ja, simpele blockbuster onzin dit, maar in dat segment best vermakelijk.