A 2 Heures de Paris (2018)

Alternatieve titels: Making Waves | Two Hours from Paris

Frankrijk

geregisseerd door Virginie Verrier
met Fred Testot, Frédéric Pierrot en Erika Sainte

Sidonie is een jonge stewardess. Ze voedt haar 15-jarige dochter Lolo alleen op omdat haar vader onbekend is. In een poging om Lolo's groeiende nieuwsgierigheid naar haar afkomst te bevredigen, neemt Sidonie haar mee naar haar eigen geboortestreek, de baai van de Somme, op zoek naar potentiële vaders. Het doel van de reis is het stelen van haar van elk van deze mannen om een DNA-vaderschapstest uit te voeren. Er zijn vijf potentiële vaders: een melancholische monteur, een schilder die een afgematte playboy is, een voormalig lokale voetbalkampioen, een eigenaar van een nachtclub en een arts die een rokkenjager is. Vijf mannen, vijf herinneringen, vijf confrontaties met het verleden, vijf onverwachte ontmoetingen.