Dieste [Uruguay] (2017)

Alternatieve titel: Streetscapes - Chapter IV

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Heinz Emigholz

De laatste film uit Heinz Emigholz’ 'Streetscapes' serie is een drieluik. De proloog onderzoekt drie gebouwen door Julio Vilamajó in Montevideo. Het merendeel bestaat echter uit een filmische documentatie van 29 gebouwen door de Uruguayaanse architect en schelpenbouwmeester Eladio Dieste (1917-2000). De film verbindt drie momenten in de tijd door middel van architectuur. Het idee van duurzaamheid en de stille interactie van gebouwen met natuur wordt zo uitgelicht.