L'École Est Finie (2018)

Frankrijk

geregisseerd door Anne Depétrini
met Marilou Berry, Patrick Chesnais en Grégory Fitoussi

Agathe Langlois, Parijse in hart en nieren, is opgetogen: ze is zojuist benoemd tot docent Engels. Het geluk van dit nieuws zal echter niet lang duren. Ze verneemt dat ze wordt overgeplaatst... honderden kilometers van haar appartement in Parijs, naar het platteland. En wanneer Agathe het niveau en de motivatie van studenten ontdekt in haar nieuwe klas, in een school ergens diep in Picardië, is het voor haar een koude douche. Het wordt een serieuze aanpassing, zowel aan haar leerlingen als aan haar collega's.