Sandgrains (2013)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Gabriel Manrique en Jordie Montevecchi

Zé is profvoetballer in Zweden. Als hij terugkeert naar het Kaapverdische eiland waar hij is geboren ontdekt hij met ontsteltenis daar er geen zand meer ligt op het strand van zijn kinderjaren. De vissers, die geen vis meer hebben om te vangen, halen het zand weg om het te verkopen voor de bouw van luxe huizen. Zé gaat op onderzoek uit en wordt zich bewust van de lokale gevolgen van de intensieve visvangst.

avatar van Knisper
Film ooit gezien toen ik aan de visserij werkte in Brussel. Heeft wel indruk gemaakt, omdat het toch redelijk bizar is als alle zand van een strans verdwijnt. Film is duidelijk niet door professionals gemaakt, maar maakt niet veel uit.