Michelin Stars: Tales from the Kitchen (2017)

Denemarken
Documentaire

geregisseerd door Rasmus Dinesen
met Guy Savoy, Alain Ducasse en Andoni Luis Aduriz

De Michelin-sterren zijn een prestigieus begrip in de wereld van chef-koks, maar het concept heeft ook nadelen voor de restauranteigenaars. Verschillende chef-koks worden geïnterviewd in de spannende periode tot de Michelin-beoordeling en het leven met een Michelin-ster. De autobandenfabrikant startte de beoordeling ooit als manier om mensen meer in de auto te krijgen, maar inmiddels zijn de befaamde sterren uitgegroeid tot iets wat restaurants kan maken of breken.