• 8.297.875 stemmen

Alternatieve titel: 德布西森林

Oorsprong: Taiwan

Geregisseerd door: Kuo Cheng-Chui

Met onder meer: Gwei Lun-mei en Lu Yi-Ching

IMDb beoordeling: 5,8 (75)

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Plot Forêt Debussy

Moeder en dochter leven diep in een bos, ver weg van beschaving. Ze trekken er rond op zoek naar iets wat hun leven weer zin kan geven. Het zoontje van de dochter is vermoord en beiden hebben het moeilijk om hun leven weer op te pakken. Wat de moeder echter niet weet is dat haar dochter indirect verantwoordelijk is voor de dood van haar kleinzoon.

imageimageimage

The Daughter

The Mother

Onderhond

Mooi.

Al had ik er toch nog net wat meer van verwacht. Eén van de weinige films waarvan ik al wat promo materiaal had gezien, maar dat was ook alweer twee jaar geleden. Zo'n beetje de belangrijkste reden waarom ik daarmee gestopt ben, teveel wachten en vaak krijg je zelf helemaal niks.

Ik was dus best enthousiast toen ik deze zag voorbijkomen. De film levert ook wel een beetje wat ik ervan verwacht had, alleen vind ik Taiwanese films doorgaans net wat verzorgder. Niet dat het er lelijk uitziet, integendeel zelfs, maar er zijn iets te weinig momenten die er echt uitschieten. En voor een toch wel trage film als deze is net niet goed genoeg.

Maar verder zeker wel de moeite. Acteerwerk is echt op niveau, het tempo is lekker gezapig en de flashbacks worden op een interessante manier opgelost (enkel geluid, het beeld dwaalt meestal door het bos en/of staat even stil bij één van de twee personages). Klein dingetje misschien, maar het geeft de film wel een eigen smoelwerk.

De stilering mag net iets strakker, maar verder wel een veelbelovende film. Hopelijk is z'n volgende net wat beter, dan zit er zeker een meesterwerk in.