• 8.298.727 stemmen

Golden Dawn: A Personal Affair (2016)

Documentaire | 90 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Documentaire

Alternatieve titels: Chrysi Avghi: Prosopiki Ypothesi / Χρυσή Aυγή: Προσωπική Uπόθεση / Aube Dorée: Une Affaire Personnelle

Oorsprong: Griekenland / Frankrijk

Geregisseerd door: Angélique Kourounis

Met onder meer: Alexia Eastwood, Angélique Kourounis

IMDb beoordeling: 8,1 (200)

Oorspronkelijke taal: Grieks

Plot Golden Dawn: A Personal Affair

'Mijn partner is joods, een van mijn zonen is homo, een ander is een anarchist, ik ben een linkse feministe en ook nog een migrantendochter. Als Gouden Dageraad aan de macht komt, is voor ons de enige vraag in welke wagon we terechtkomen'. Aan het woord is de Griekse journaliste Angélique Kourounis. Zij onderzoekt de doorbraak van die neonazistische politieke partij, die stemmen wint door zich voor te doen als een 'slachtoffer van het systeem'.