Golden Dawn: A Personal Affair (2016)

Alternatieve titels: Chrysi Avghi: Prosopiki Ypothesi | Χρυσή Aυγή: Προσωπική Uπόθεση | Aube Dorée: Une Affaire Personnelle

Griekenland / Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Angélique Kourounis
met de stemmen van Alexia Eastwood en Angélique Kourounis

'Mijn partner is joods, een van mijn zonen is homo, een ander is een anarchist, ik ben een linkse feministe en ook nog een migrantendochter. Als Gouden Dageraad aan de macht komt, is voor ons de enige vraag in welke wagon we terechtkomen'. Aan het woord is de Griekse journaliste Angélique Kourounis. Zij onderzoekt de doorbraak van die neonazistische politieke partij, die stemmen wint door zich voor te doen als een 'slachtoffer van het systeem'.