Hsi Nou Ai Le (1970)

Alternatieve titels: Four Moods | Joy Anger Sadness Happiness | Xi Nu Ai Le | 喜怒哀樂

Taiwan
Drama / Fantasy

geregisseerd door King Hu, Hsing Lee, Han Hsiang Li en Ching-Jui Pai
met Cheng Chang, Fu-Kan Chang en Mei-Yao Chang

Een omnibusfilm van vier historische spookverhalen. 'Joy' vertelt het verhaal van een naïeve monnik die in afzondering wil schrijven, maar steeds bezoek krijgt van een verleidelijke vrouwelijke geest. In 'Anger' wordt een afgelegen herberg de plek voor een krachtmeting tussen politieke intriganten, wrekers en zwervers. In 'Sadness' bezoekt een man het huis waar zijn familie omkwam en tot slot beschrijft 'Happiness' de geschiedenis van een visser die pas weer vissen weet te vangen na de ontmoeting met een geest, die daarvoor in ruil de dochter van de visser wil meenemen.