• 8.296.266 stemmen

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Jason Saltiel

Met onder meer: Willa Fitzgerald, Murray Bartlett en Orlagh Cassidy

Plot Beach House

Emma trekt zich met haar ouders terug in hun strandhuis. Een oude kennis van haar moeder, de kunstenaar Paul, vergezelt hen voor enkele dagen. Al snel lijkt hij gebiologeerd te zijn door Emma, maar Paul lijkt tevens iets te verbergen te hebben. Emma zelf verdenkt hem van een gruwelijke misdaad.

imageimageimage

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Geen al te slechte thriller, maar wel eentje die na afloop erg leeg aanvoelt. Deze kwam ik laatst toevallig voorbij en toen maar opgezet. Alhoewel het beter is dan andere thrillers in zijn soort voelt de boel na afloop nog steeds wat "empty" aan. Alsof je vooral naar gebakken lucht hebt gekeken.

Fitzgerald kennen sommige individuen misschien van de Scream-serie die op Netflix te zien is, was ook verrast toen ik haar hier zag. Dan heeft ze toch snel vooruitgang geboekt, maar ook begrijpelijk want ze speelt erg goed. Ook de overige crewleden doen het naar behoren en maken het resultaat daarmee iets kijkbaarder.

Als je het internet over deze film een beetje door scrolt zie je veel kritiek op de saaiheid van de film. Daar kan ik me niet bepaald in vinden, maar wel over de leegheid van de film. Van de 85 minuten dat de film duurt gebeurt er geen hol in het eerste uur. En dan is dat eerste uur alsnog interessanter dan de laatste 20 minuten die meer thriller zijn.

Vooral omdat de personages redelijk interessant te noemen zijn. Het werkt voor een halfuur, maar daarna begint de langzame toon en spanningsloze uitstraling wel te knagen. Er gebeurt gewoon niks, en de onderlinge spanning tussen de personages is ook niet voelbaar. De film lijkt er ook niet op te mikken, en dat is het pijnpunt.

Eenmaal de thriller aanbreekt wordt het niet veel interessanter, een beetje een flauwe finale ook. Er heerst gewoon geen spanning. Het lege gevoel begint daardoor snel door te breken en voel je je als kijker een klein beetje bedrogen. Toch is de situatie niet al te saai te noemen en de rust van de locatie komt dan wel weer redelijk over.

Met iets meer strakheid in de regie en wat meer focus op de spanning had dit beter kunnen werken en zo in een prima genrewerkje kunnen veranderen. Nu kijk je vooral naar een film die net wat te leeg is om echt leuk te zijn. Leuk om een keer gezien te hebben, maar daarna kan je weer verder.