Kuzola, le Chant des Racines (2016)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Hugo Bachelet
met Lúcia de Carvalho

Voor de opname van haar nieuwe album onderneemt de Angolese zangeres Lúcia de Carvalho een reis door de Portugees-sprekende wereld (Portugal, Brazilië, Angola). Maar dit project is vooral een kans voor een persoonlijk avontuur voor Lúcia, een pelgrimage in de voetsporen van een gefragmenteerde identiteit, op zoek naar haar roots. Het wordt een oprechte en ontroerende verkenning, een stralend voorbeeld van vrolijke culturele vermenging.