Bokura no Gohan wa Ashita de Matteru (2017)

Alternatieve titels: Our Meal for Tomorrow | 僕らのごはんは明日で待ってる

1 stem

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Masahide Ichii
met Yûko Araki, Yûto Nakajima en Karen Miyama

Ryota en Koharu zitten op de hogeschool bij elkaar in de klas. Ryota is in zichzelf gekeerd en zegt weinig. Koharu daarentegen is een vrolijke flapuit, die niet bang is om te zeggen wat ze van iets vindt. Koharu vraagt Ryota om samen met haar op de schoolsportdag een zakloopteam te vormen. Het is het begin van een heel aparte tienerromance.

Hartverwarmende film over de liefde tussen twee jonge mensen, die elkaars tegenpolen lijken te zijn. De atypische rolverdeling met de jongen introvert en bedachtzaam en het meisje met een wat-kan-het-mij-schelen mentaliteit geeft de film extra kleur. Een film waarin humor en zwaarmoedigheid elkaar afwisselen.
Naast het bekoorlijke verhaal maken het schitterende acteerwerk van de beide protagonisten deze film tot een waar genot. Ontroerend, vriendelijk. Al met al erg mooi.