The Coronation (2018)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Harvey Lilley
met Queen Elizabeth II, Alastair Bruce en Prince Philip

Op 2 juni 1953 werd Elizabeth Alexandra Mary in Westminster Abbey gekroond tot koningin van het Verenigd Koninkrijk. Het is Queen Elizabeth II zelf die vertelt over haar herinneringen aan die bewuste dag en aan de kroning van haar vader, George VI, in 1937. En wat is de betekenis van de kroonjuwelen, waarvan enkele stukken al dateren uit 1661? De laatste keer dat de koningin deze juwelen droeg, was tijdens haar kroning, 65 jaar geleden.