Die Macht der Vulkane (2016)

Alternatieve titels: The Power of Volcanos | Schlafende Riesen - Die Macht der Vulkane

Duitsland
Documentaire
88 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Jens Hahne
met de stem van Till Hagen

Vulkaanuitbarstingen hebben meestal catastrofale gevolgen voor de natuur en de bevolking in de buurt. Denk maar aan de Romeinse stad Pompeii, die na de uitbarsting van de Vesuvius helemaal bedolven werd onder de lava. Ondanks alle risico's wonen ook heden ten dage nog miljoenen mensen in de onmiddellijke nabijheid van een actieve vulkaan. Zo bevindt Mexico Stad zich op slechts 70 kilometer van Popocatépetl, de meest actieve vulkaan in Mexico. Als die ooit zou uitbarsten, zouden de gevolgen niet te overzien zijn.